Salsa Fargo GX 2×10 2017/2024

Sedan jag skaffade min Salsa Fargo för sju år sedan har den cyklats åtskilliga tusen kilometer och med det även funnits i lite olika uppsättningar: pakethållare, tjocka däck, smala däck, 1×11 och 2×10.

September 2017 på väg hem från Cykel-VM i Bergen, Norge

Jag har fått frågan om min cykel och tänker att jag nedan ska redogöra hur den ser ut idag:

RAM

Frame Fargo Cobra Kai CroMoly

Fork Salsa Firestarter Steel

Color Green, med massor av stenskott! Kanske läge för omlackering?!

Rear Shock n/a

DRIVLINA

Front Derailleur SRAM GX  

Rear Derailleur SRAM GX

Cassette kinakasett 11-40t(!!) som funkar efter lite tweakning…

Chain KMC X10 

Crankset SRAM S1000 38/24t

Shifter SRAM Apex

Brakes & Rotors TRP HY/RD, G2CS 160mm

KOMPONENTER

Headset Cane Creek 15

Stem Salsa Guide

Handlebar Salsa Woodchipper 2

Grips GREPP styrlinda

Seatpost Zoom 27.2 x 350mm set back post


Saddle BROOKS England Cambium C17 Orange

HJUL

Front Wheel FunWorks dynamonav, QR, Panaracer Gravelking SK+ 700C x 50, 2.0 spokes, brass nipples

Rear Wheel Shimano XT, 135mm, QR, Panaracer Gravelking SK+ 700C x 50, 2.0 spokes, brass nipples

VÄSKOR MM

BROOKS England SCAPE Styrväskor och sadelväska

Måttbeställd ramväska från nu nedlagd engelsk firma

Passport gaffelkorgar

Lezyne flaskhållare plus Woho anti sway

Lämna en kommentar

Webbplats byggd med WordPress.com.