3 minuter cykeltidning

I fredags låg den där på hallmattan, det nya numret av cykeltidningen. Nu med binamnet CykelGuiden 2011. Bortsett från ett ”Wallraff”-reportage om hur man köper sig en bättre sittställning och lite om L’etape du Tour, så var tidning fylld med fakta om årets nya cyklar; komponenter och pris. Sida upp och sida ner. Så är det, cykling är en materialsport, och det fanns en tid då jag lusläste cykelguiden, och jämförde olika cykelmodeller. Xtr mot xt, Fsa mot Ritchey. Nu la jag ner tidningen med avsmak efter tre minuter och sträckte mig efter det förra numret. Fyllt av intressanta och spännande reportage, så visade det på allt som för mig är cykling; äventyr, utforskande, naturupplevelser – nytta och nöje. Den tidningen läser jag gärna om igen och det tar mer än 3 minuter…

Kommentera

