Cykelkläder behöver inte vara lycra

Det är med glädje jag läser, den alltid intressante, Daniel Rytz´s blogg på tidningen Kadens hemsida. Som stilsäker cyklist har han den sista tiden uppmärksammat den förhoppningsvis växande trenden med, för vardagsanvändning anpassade, cykelkläder och skor. Jag tillhör de som inte roas av att halka omkring på spurtklossarna på ICA, när man stannar och köper en liter mjölk. Eller som för den delen tycker att den gula reflexjackan är den allra snyggaste. Eller tightsen, eller… Listan kan göras lång, vad jag menar är att dessa saker har sin plats och det är i skogen eller på landsvägen. Vi som vardagscyklar, och inte tar varje cykling som ett träningspass vill, även vi, ha funkis saker.

Kul då att se att det börjar komma ut lite sådant. Daniel skrev om ett par skor och ett par byxor för inte länge sedan. Själv vill jag gärna se Keen´s Pedal serie komma ut på den svenska marknaden. Mailade distributören, vi får se vad den svarar. Skulle även gärna ta på mig ett par Bike to Work-brallor, när jag rullar till jobbet. Bjussar på deras promo-video:

3 reaktioner på ”Cykelkläder behöver inte vara lycra

Kommentera

