Vildmarksmässan 10-13 mars

Idag börjar Vildmarksmässan. Under dagarna fyra kommer man kunna klämma på det senaste i utrustningsväg, gå på föreläsningar och, lite ironiskt när det nu gäller vildmark och friluftsliv, knugga armbågar med andra friluftsintresserade.

Jag hoppas kunna hitta tips på hur man upptäcker äventyret och vildmarken i sin närhet. Kanske kan det till och med vara en trend? Nu när var och varannan, gått hemliga munkleder i Kambodja och paddlat svårtillgängliga deltan i Patagonien, så undrar jag hur många som utforskat sin närhet, sin kommun, sitt län, sitt land. Det krävs inte så mycket att den vanliga lördagspromenden ska bli lite mer spännade. Eller varför inte prova lite nya vägar på cykelturen?

Här finns en liten berättelse från när jag tog cykeln och utforskade Valhall och Älvadal. Platser, upplevelser och äventyr kan finnas närmare än Ni kan tro…

Ska du också till Vildmarksmässan? Kom förbi Outsides monter och säg hej! Jag finns där på lördag och söndag…

En reaktion på ”Vildmarksmässan 10-13 mars

  1. Vildmarksmässan var en trevlig tillställning. Främst för det gav mig möjligheten att träffa några av de andra bloggarna i Outsides bloggteam.

    Från ett cykelperspektiv då? Jo, ett antal arrangörer erbjöd cykelresor eller pushade för cykling i sitt område. Måste också dela med mig denna bild; http://twitpic.com/49d7gq

    Gilla

Kommentera

