Ride of Hope 6 – 14 augusti

Ride of Hope är ett cykellopp till förmån för Barncancerfonden. Loppet är ett nio dagars etapplopp på sammanlagt 1250 km mellan Lund och Stockholm. Du kan välja att cykla hela sträckan eller någon enstaka etapp. Vilket alternativ du än väljer är du med och stödjer vår insamling till Barncancerfonden. Vill du inte cykla kan du ändå vara en del i vårt arrangemang genom att skänka en slant. Läs mer på Ride of Hope

Min förhoppning under våren var att för tredje året cykla de 1250 km och även i år fungera som ledare. Nu håller inte kroppen för det utan jag får verka på sidan av som funktionär. Men är inte funktionär ett litet tråkigt namn? Jag tycker att Walle, Jon-Erik, Karin, Tommy och jag ska kalla oss för soigneurer. Alex blir ju givetvis Directeur Sportif och Gary, Tomaz, Hannah och alla de andra ledarna för kaptener och löjtnanter…

Under Ride of Hope kommer jag även att ha hand om loppets Twitter-kanal; http://twitter.com/#!/rideofhope.

 

Kommentera

