Cykelkläder nej tack!

Visst jag använder cykelspecifika kläder ibland. Och visst jag tycker cykelkläder, och då speciellt sådana som inte nödvändigtvis ser ut som cykelkläder, är kul! Vad det här handlar om är cykelkläder till vardagscyklingen. Jo men säger du, jag vill inte gå om kring och lukta svett på jobbet och min till-och-från-jobbet cykling är den motion jag får. OK må så vara, men jag tror att om vi som inbitna året-runt cyklister vill få fler i vår omgivning att cykla, så ska vi inte propsa på dem ytterligare prylar för att kunna cykla. Steget är för många stort nog ändå. Så; dina jeans och sandaler är alldeles utmärkta cykelkläder. Du behöver inte en tighta lycra shorts för att kunna cykla till jobb och skola. Och det går faktiskt att cykla med ett paraply om det regnar…

 

 

Kommentera

