Cykelkläder?

Visst är det väl så att kläderna som hänger i Jack&Jones skyltfönster absolut kan vara cykelkläder? För de allra flesta, funkar alldeles vanliga kläder att cykla i.

Om det faktum att Jack&Jones skyltfönster är dekorerat med cykelprylar sedan är ett tecken på att det sitter några hipsters på reklamavdelningen, eller om det bara visar på ett bredare intresse och förståelse av cykelns plats i våra liv, låter jag vara osagt…

3 reaktioner på ”Cykelkläder?

  1. Jag var inne i cykelaffären och där sades det att jag behöver byxor, tröja, vindjacka, skor, skoskydd, handskar och en speciell mössa att ha under hjälmen.

    Det skulle gå loss på runt 4000kr. Du menar att man inte behöver alla dessa grejor? 🙂

    Reklamisterna är mycket duktiga på att snappa upp trender i samhället. Om det skulle bli ”inne” med rosa polisonger skulle du se det rätt snart på skyltdockorna. Nu tror jag inte cykeln är en modefluga utan en krypande nödvändighet för att människor ska kunna transportera sig när bränslet blir dyrare. Det kommer långsamt bli bättre och bättre för cyklister.

    Du Velonavia, var där när det började. Det är banne mig pluspoäng.

    Gilla

    1. Nej men allvarligt så tror jag att det är en ganska vanlig missuppfattning, en missuppfattning som till viss del även ”matas” av cykelbranschens ”säljintresse”, att man behöver en massa speciella kläder och utrustning.

      Gilla

Kommentera

