Med hyrcykel i London

Den gode joebi har varit i London för jobbets räkning. Givetvis passar han då på att ta en cykeltur;

”Under ett besök i London noterade jag å en kollega hur smidigt det var att ta sig fram med cykel. Vi bodde på norra sidan om Hyde Park å jobbade på sydostsidan. Taxi till och från tog runt 20 min, buss ca 15 min effektiv tid. Vi blev tipsade om att Barclays skippat sin satsning på finansiella marknaden och istället hyr ut cyklar. 1 dygn kostar 1 pund, men om man bara nyttjar cykeln under 30 minuter så var det gratis. Givetvis testade vi det. Å det gick givetvis snabbare, å i ett tajt arbetsschema fick jag möjligheten att se lite av staden som jag ”besökte”. Nu hade vi dessutom tur med vädret så vi förlängde cykelturen. Trots det tog vi oss fram effektivare. Enda nackdelen, DE cyklar på fel sida av vägen…”

Kommentera

