Åke svarar!

Tar ner skylten!

Jag skickade givetvis även gårdagens öppna brev till personen i fråga. Mycket glädjande tog han sig tid att svara;

– Intressant sätt att vinkla det hela på, men min poäng med insändaren har du nog missat helt.

Eftersom han nog hade rätt, jag förstod verkligen inte, så jag skrev;

-Jo, så verkar det nog. Men du kan kanske förklara för mig?

Detta är svaret jag fick;

-Ingen opposition från min sida mot hastighetsbegränsningar, eller mot polisen (vilket framgår). Det är mängden av skyltar, som på korta sträckor omotiverat ändrar besked om fart helt i onödan, som är min protest. Detta har i sin tur bötesfällt mängder av ålderspensionärer á 2400.-, när skyltarna går från ex.vis 40 ner till 30 oväntat på breda gator utan övergång eller skola. Ett exempel är Urbergsgatan, som blivit en riktig bötesfälla med nya 30-skylten. Vilbergsgatan har 40-skyltar viket är OK för mej & dom flesta. Att oväntat  sätta 30-skylt på Urbergsgatan mot Vilbergen Centrum är ett exempel, som inte OK för mej.

En interpellation från mej till behörigt kommunalråd kommer upp i ärendet på KF 25 februari. Jag förstår väl din goda vilja och har inget att invända om du vill göra insändare i pressen.

Det är nog fortfarande så att jag inte riktigt förstår Åke. Antalet skyltar är väl det som behövs för att trafiken ska anpassa sig till rådande omständigheter? Är det så att många fastnar i en ”bötesfälla” är det väl också så att många kör för fort? Jag har sökt Polismyndigheten för att följa upp Åkes påståenden angående hastighetsöverträdelser på nämnda gatstump.

*Personen på bilden har inget med detta att göra
2 reaktioner på ”Åke svarar!

  1. Nu förstår jag vad han menar, vad gäller för mycket skyltar. Det är det. Det är bevisat en att för många skyltar gör att måna i trafiken, inte bara bilister, missar många. Samma sjuka kan vi se på Tvärbanan, där någon teknokrat var 50 meter ändrar hastighetsbegränsingen, vilket ger en ryckig körning. Bättre sänka lite och ha samma hastighet en längre sträcka.

    Samtidigt, så håller jag med dig, är någon för gammal och senil för att klara av dagens trafik, bör dennes körkort dras in.

    Gilla

  2. Jag kollade upp var han menade

    Alltså en avfartsväg upp mot centrum, det är klart man ska sakta ner. Fast han har rätt i att det kanske är bra att bygga lite fart hindrande istället för bara skyltar.

    Gilla

Kommentera

