Velonavia – Nytta och Nöje

Redan när jag skrev Velonavias ”programförklaring”, hade jag måttot klart; Nytta och nöje. Eller kanske så här; Beneficia et voluptus

4 reaktioner på ”Velonavia – Nytta och Nöje

  1. Tråkigt att detta inte stämmer med bloggens nya inriktning, som ju enbart verkar vara att hata bilism. Leta själv bakåt i inläggen. När skrev du senast någonting om cyklismens fördelar som inte bara var som jämförelse till hur hemskt det är med bilism?

    Tyvärr fins ingen positiv attityd kvar här, och jag är glad att jag hittat andra bloggar som fokuserar på cyklismen istället för hur negativa andra trafikslag är. (T.ex. Krister Isaksson på Kadens.se, trafikistan, gbgcyklisten etc.)

    Gilla

    1. Kristian, jag tycker nog bloggarna du räknar upp är lite gnälliga de också. Jag vet inte, det är såklart roligare att vara positiv men å andra sidan är det en sak framför andra som stör både de som cyklar, och de som skulle vilja cykla mer. Det skulle vara konstigt att inte få prata om det.

      Gilla

  2. Storstadsbilismen är hemsk Kristian. Inte bara av miljö- och hälsoskäl utan även för all plats den tar. Massbilismen i storstäder är ingen naturlag som många vekar ta för givet. Men kan förändra detta.

    På landet och i mindre städer däremot, har bilen självklart en större roll att spela.

    Gilla

Kommentera

