Ny vår. Ny frisyr! Ny cykel?

Jag har länge haft kort, snaggat hår. Efter olyckan lät jag håret växa, kanske för att jag förknippade snagg med mitt gamla liv. Med att springa 5 km på 16 minuter och cykla Vätternrundan XXL (500 km) på 19 timmar. Hur som helst det var inte jag längre och med den nya identiteten växte håret ut. Någon gång här under våren, kände jag att vare sig min nya eller min gamla identitet var kopplad till min frisyr. Jag är inte någon Samson, så via en ”Linnros-frisyr” har jag åter trimmerkort hår.

Med våren har också en nyfödd längtan efter förnyelse i cykelstallet vuxit fram. Eller stall och stall. Jag har ju sålt av och gett bort alla cyklar jag hade utom en; Banditon. Hur som helst, kanske en ny? Men vad ska det bli? Tycker dessa två, helt olika varandra, ligger bra till; Kona Ute 7K kronor på ChainReaction:

…och Bobbins Kingfischer för 5K hos Wiggle:

En fraktcykel eller en snyggcykel? Vad tror Ni?

12 reaktioner på ”Ny vår. Ny frisyr! Ny cykel?

    1. Den är onekligen snygg. Vad som ligger i faten är möjlighet att svänga förbi affären och köpa par liter mjölk, jordgubbar, nybakt bröd och en tidning till sommarens eftermiddagsfika…

      Gilla

      1. Fast kan du inte sätta en låda på pakethållaren så ryms mjölken mm? Men även med det sagt så tycker jag att det är ett svårt val. Kona Ute verkar vara en förträfflig cykel som du säkert kommer vara nöjd med men det blir troligen elegantare cykling med Kingfishern! Svårt som sagt men jag ger nog ändå min röst till den senare!

        Gilla

      2. Håller med Leif, en låda fastskruvad på pakethållaren rymmer rätt mycket! Har kört med det själv, mycket trevlig lösning.
        Bättre med en riktig lådcykel för de större turerna och en snyggcykel för allt det andra 🙂

        Dock måste jag säga – Evans cycles – undvik!

        Har beställt en cykel från dem, den kom fram skadad pga usel förpackning. Det tog över en månad att få utbyte, de slutade svara på mail efter ett tag och jag fick börja nya supportärenden flera gånger.

        Nya cykeln som kom (trots att jag bad om refund så jag kunde köpa cykeln på annat håll), var också skadad den, också den i transporten, fast inte tillräckligt för att brottas med den helvetiska supporten.

        Testa Wiggle.co.uk eller http://www.edinburghbicycle.com/

        Lycka till 🙂

        Gilla

  1. Fraktcykel; det är svårt att gå tillbaks från att ha dom där extra kilona som en stabil konstruktion ger. Om man försöker att cykla mycket i vardagen och göra det mesta med cykel så är det skönt att slippa ta till nödlösningar på sin vanliga cykel bara för att man ska ha lite packning.

    Gilla

Kommentera

