Namninsamlingen, den sista månaden

Jag önskar att jag haft mer energi och ork att gå ut på gatan och prata med folk om hastighetsgränser.

Jag gör en sista ansträngning, en sista månad för namninsamlingen till stöd för 30 km/h i våra bostadsområden. Både vad gäller den virtuella och pappersvarianten. Vid de tillfällen jag haft energin att verkligen gå ut så har responsen varit över förväntan. Majoriteten av de tillfrågade har valt att skriva under. Många har dessutom tackat mig för att jag tagit initiativet till insamlingen. Sådant värmer!

I lokaltidningen har de arga rösterna tystnat, eller i alla fall hittat nya ämnen att reta sig på. Det må vara musikfestivaler, broar eller parkeringsavgifter.

Har du ännu inte skrivit under? Var snäll och ta tre minuter till att läsa om insamlingen och gärna dela den med dina vänner via mail, Facebook, Twitter eller Google+. Delningsknappar finns på insamlingssidan.

Kommentera

