Mot dejliga Danmark

Kalla mig svikare eller hycklare som tar bilen till Danmark idag. Trot eller ej, men likt Fantomen som ibland lämnar djungeln för stadens gator, lämnar jag ibland cykeln och sätter mig bakom ratten. Jag stålsätter mig mot övriga trafikanters hets och aggression under vår resa genom södra Sverige och ser fram mot fyra dagar i en värld där cykelbanorna är täckta med guld i ett land utan uppförsbackar, med ständig medvind och god öl. Där alla ler från sina Christianiabikes och hälsar glatt på främlingen utanför närmaste kro…

Kommentera

