Milebreaker – kosttillskott för multisportare

Jag har ätit min beskärda del av gels och sågspånsliknande bars i mina dagar. Har dock blivit allt mer skeptisk mot kosttillskott. Inte bara är effekterna omstridda,  de löften som tillverkarna lovar hålls tunnt. Vissa tillverkare väljer dessutom att ”spetsa” sina preparat. Det är väldigt konstigt att sedan personer som säger sig vilja leva hälsosamt utan problem stoppar munnen full av diverse kemilkalier. Dessutom är tillverkningen av tillskott i många fall hälsovådlig, i alla fall  i de u-länder där många av grundmaterialen framställs. Lägger man dessutom till rovfiske  för att göra omega-3 tillskott för västvärlden samtidigt som befolkningen svälter på hemmaplan, känns de allt annat än OK.

Glädjande är dock den trend av ekologiska och naturliga kosttillskott som vi nu ser på marknaden. Ta till exempel Rawbite, Organic Food Bar och MightyBar. Tre energikakor men inget annat än naturliga ingredienser. De säljs alla utav Milebreaker – en ny webshop som säljer kosttillskott för uthållighetsidrott. Kul att på sidan mötas av andra än ”fitnessmodeller” och bodybuilders, att se en hemsida som vänder sig till oss alla som cyklar, springer, åker skidor och ”mullesportar”. Vi som tittar utanför gymvärldens väggar…

Har sent om sider upptäckt denna hemsida och även den tävling de nu håller i samarbete med Twingly. Så hjälp mig vinna kosttillskott från Milebreaker genom att rösta på mitt inlägg. Klicka här för att rösta!


Rösta på mitt bidrag!

Tack på förhand!

3 reaktioner på ”Milebreaker – kosttillskott för multisportare

  1. Inte provar de andra, men fullkomligt älskar älskar Rawbite!!! Min förfrukost alla dagar innan dagens första pass 🙂

    Kram kram, jag röstar på dig – any day!

    Gilla

Kommentera

