Dagens bild: Anthem

imageNo man, no madness
Though their sad power may prevail
Can possess, conquer, my country’s heart

Vi får se om Tommy Körbergs dänga från Chess kommer klinga i huvudet när jag nu till snart tar ut min nya cykel på premiärturen? Det blev en Giant Anthem X 1 29-tummare från Bikester.se. Jag har tidigare enbart goda erfarenheter av Giants fullgungare. Cyklade tidigare på en Giant NRS One

image

Sedan dess har mycket hänt. Hjulen har växt och dämpar systemet Maestro har utvecklats rejält. Vad gäller cyklingen under själva HÅEC så skulle det fungera med en framdämpad cykel. Men jag är övertygad om att jag sparar på kroppen under vårens träning med lite mer komfort.  Men har ju inte bara blivit äldre utan även svagare och bekvämare.

Ska bli intressant att få ta ut den på lite stigglädje i Kolmårdens skogar.

Full spec av Giant Anthem X 1 29er och pris hittar du här

Kommentera

