Norrköping Multisport återuppstår

…om så bara för en (?) dag*.

Ett par dagar in på det nya millenniet var namnet klart; Norrköping Multisport! Mickes och min satsning inför Åre Extreme Challenge 2000 hade fått ett namn. Ett namn som sedan följde oss under ytterligare 3 multisporttävlingar i Åre, ett antal andra mulletävlingar, mountainbikelopp och en Svensk Klassiker. Ett tag var vi hela 5-6 personer i laget. Men det hela började som sagt med vad som för både mig och Micke blir en comeback senare i år.

Nu kommer jag denna gång att tävla för Reijlers – Kolmården Adventures. Det hindrade dock inte mig för att i söndags ge mig ut på en liten vandring längs träningsminnenas boulevard, då Micke och jag tog ett träningspass på Ågelsjön.

Ågelsjön och skogarna runt den var ”vår” träningsplats. Ofta paddlade vi ett varv runt sjön och avslutade sedan med att springa ett varv runt den samma. I skogarna omkring finns dessutom många fina stigar för cykling.

Det har hänt en hel del sedan vi senast tränade här. Intresset för träning av olika sort utomhus har ökat. I söndags mötte vi ett gäng löpare som skulle ge sig ut på det ca 9 km långa varvet runt sjön. Sittandes i våra kajaker såg vi dessutom inte mindre än tre (3!!) stycken mtb-cyklister. När vi gav oss ut, när seklet var ungt, såg man inte tre cyklister på hela säsongen.

Som sagt så kommer jag tävla för Reijlers – Kolmården Adventures i sommar. Men träna med den gamla vapenbrodern i Norrköping Multisport, det blir det fler än en gång.

P.S Måste avslutningsvis bara nämna loggan. Är fortfarande väldigt nöjd med hur den blev. En ”hällristning” med en figur stående i en båt med en cykel lyft över huvudet. Är man bevandrad inom svensk arkeologi så känner man igen förlagan; ”Solbäraren” vid Ekenberg. Placerad i en av Himmelstalunds många hällristningsskepp tyckte jag att jag fick till en fin hällristnings-multisportare…

* Micke kommer köra HÅEC för Norrköping Multisport även anno 2014!
Kommentera

