Min stora utmaning

image
Korpklint med Norrköping i horisonten

Länge var mitt motto att så ofta som möjligt titta upp från allt vad cykeldatorer, pulsklockor och gps:er heter.  Att lyfta blicken och njuta av omgivningen, av naturen och allt den erbjuder. Att njuta.

Nu är det svårt. Nu är det min största utmaning; att inte njuta för mycket.  Glädjen över att komma ut på cykeln. I skogen. Den glädjen är så stor. Jag sitter och njuter med ett leende på läpparna. Men måste om och om igen påminna mig om att ta i, att ha koll på pulsklockan, att höja farten. Jag ska ju trots allt ställa mig på startlinjen för HÅEC om snart två månader ochformen måste bli bättre. Njuta får jag göra sedan intalar jag mig. Då och lite nu…

Kommentera

