Åre – 5 veckor bort!

Så är det då enbart fem veckor kvar till Haglöfs Åre Extreme Challenge. Ibland känns det skrämmande nära. Hur ska jag någonsin hinna förbereda mig?

Har jag lagt en tillräckligt solid grund utav lågintensiv träning för att nu öka kvaliteten på träningen? Öka andelen intervaller och farten? Som sagt det känns ibland som jag är ute på djupt vatten. Men med snart enbart en månad kvar så ligger ändå planen fast. Den 28:e juni sitter jag på startlinjen nedan Tännforsens brusande fall.

Idag fick jag lite positiv feedback på gymmet vad gäller paddlingstekniken av en olympisk medaljör. Bara att försöka vänta lite med att ”koppla på” benet, annars såg det bra ut. Skönt. Fyrtiofem minuter intervall blev det på PaddleLite:n i alla fall. Visst en dålig ersättning för riktig paddling. Men jag skulle in till stan ändå så… Efter paddlingen så tog jag några steg på löpbandet för att vänja stela paddlingsben med löpning. Det kommer vara ”Bambi-liknande” steg, de första jag tar, där på Årestrand innan löpningen/stavgången över skutan. Efter en macka så väntade sedan dryga timmens knådning av vader och ben hos Dave. Aj!

Vad är väl fem veckor?????

 

Kommentera

