Blåsningen. Eller comeback i Gryningspatrullen

Visst såg förstod jag redan i går kväll att morgonens paddling skulle bli blåsig. Nordlig vind med 10 m/s! Dessutom ger Bråvikens vatten mer vågor och dyningar än vad någonsin Glottern kan göra. Men det blev trots allt ett kallt uppvaknande. En reality-check. En riktig blåsning!

Nej jag gick inte runt! Så mycket kan jag avslöja men det var med en definitivt ”Bambi-på-hal-is”-känsla när jag paddlade ut till Ola, Wild-Erik och Johnny, som utgjorde morgonens Gryningspatrull, och som väntade utanför pirarna. Vårens paddlings-självförtroende var som bortblåst! Flash:en kändes plötsligt väldigt rank och för mitt huvud blev det alldeles för många intryck att hålla reda på. Vågor från två håll, vinden, det blev för mycket för mig. Så jag vände tillbaka till tryggheten innanför pirarna vid Lindös småbåtshamn.

Nice
Ole, dole, doff…

Nu tog jag dock tillfället i akt  och körde lite intervaller i en Epic V8. Faktiskt min första tur i en surf-skida. Stabil. Riktigt stabil och ganska lättdriven när man väl fått upp farten; 10 – 11 km/h på första paddlingen kändes helt OK.! Min största, och kanske enda invändning mot V8 (bortsett från eventuella motorassociationer)  är sittbrunnen. Den var jättekort! Visst jag är en bit över normal-längd med mina 2 meter.

Jag fick sitta med benen väldigt böjda och det gjorde ju användningen av benen i paddeltaget jättesvår.

Men nu sätter det massa griller i huvudet på mig; ska jag verkligen paddla Flash:en i Åre? Ett val som var helt självklart fram till  i morse! F-n! Det kändes ju så bra innan. Dock var det riktigt kul att komma ut till Gryningspatrullen. Fortsättning följer…

En reaktion på ”Blåsningen. Eller comeback i Gryningspatrullen

Kommentera

