Tvärstopp i Mörkmården

image

Jag minns med vilken glädje jag tog mig an cykelsträckan mitt debutår 2000 där uppe på Åre Extreme Challenge. Efter ett dopp i forsen och en riktigt dålig löpsträckan skulle det bli skönt att få sätta sig på cykeln, ett element jag behärskade. Besvikelsen var stor när hen efter någon kilometer nådde den vårflodsblöta myren och tvingades leda cykeln.

Det var lite vårflodsblött där i Kolmården* i dag också när jag och den gode Daniel var ute. Speciellt där mellan Stocksjön och vägen mellan Ågelsjön och Sörsjön. Tvärstopp tog det i alla fall och jag imiterade Stålmannen för en sekund. Det krävdes att vi bägge tog i för att vi skulle få loss framhjulet ur surhålet. Tack för hjälpen och tack för en trevlig tur Daniel!

*Mörkmården, det namn den en gång så gröna skogen får efter ondskans intåg i J.R.R Tolkiens böcker. Lite som ursprunget till Kolmården, den mörka och farliga, av rövare befolkade, skogen i medeltidens Sverige

Kommentera

