Multisport – prylälskarens våta dröm?

Det sägs att den som har mest prylar när hen dör, vinner. Min gissning är att det blir en multisportare…

Det är mycket prylar, kläder och andra pryttlar som ska vara i ordning inför Åre-äventyret. Jag och ordning. Det finns nog flera som kan intyga att det inte är min starkaste ”gren”? Tänkte i alla fall försöka ge en liten bild av vad jag nu tror mig behöva där uppe i skutans skugga den 28:e juni.

Etapp 1 – Forspaddling 25 km

  • kajak. Bear & Water Flash lånad av den gode O2. Vet att det finns snabbare alternativ och jag kommer att provpaddla Epics surfskidor innan Åre men jag väljer ”tryggheten” i en kajak jag känner före snabbheten (Om nu inte torsdagens paddelcomeback i Gryningspatrullen sätter pinnar i hjulen)
  • paddel.  En Epic från Erik på Nomado
  • flytväst. Mocke från Erik. Med Platypus vätskeblåsa
  • paddelskor. Eftersom jag sitter i en kajak får jag inte plats med mina löparskor utan väljer ett par neoprenskor.
  • kläder. Kolmården Adventures dräkt; tröja och triathlonshorts
  • ev förstärkningsplagg
  • ev solglasögon. X-Kross
  • Hjälm. Måste lösas!!
  • kapell
  • mat för paddelsträckan
  • 1:a hjälpen
  • visselpipa

Etapp 2 – Bergslöpning 15 km

  • skor. Salomon Speedcross
  • strumpor, korta plus vadskydd alternativ långa kompressionsstrumpor
  • ev ortos eller Dictusband för min vänster fot
  • stavar. Teleskopstavar. Lite osäker på de jag har. Skruvlåsningen är lite jobbig. Kanske kan låna stavar av någon i klubben?
  • Ryggsäck. Salomon, med vätskeblåsa. Måste köpa ny blåsa
  • 1:a hjälpen
  • Kompass
  • Vindtät jacka. Kolmården Adventures
  • Visselpipa
  • mat för löpningen

Etapp 3 – Mountainbike 31 km

Dessutom behövs under dagen;

  • handduk eller matta att stå på vid växlingarna
  • skohorn
  • extra mat och dryck
  • plastbackar för att hålla ordning
  • och givetvis support i form av familjen

Jag räknar att tävlingstiden för mig kommer vara någonstans kring sju timmar. Det betyder också att jag kommer att förbränna någonstans kring 7000 kcal! Det är långt över vad kroppen kan ha i sina energidepåer, så jag måste tänka på att äta och dricka, från start och under hela loppet! Det blir många bars och gels!!!

Kommentera

