Vattenfall försöker bättre på sin image med cykling

Fick detta mail härom dagen från Agency, statliga Vattenfalls PR-byrå;

”Hej Magnus, 

Hugo heter jag och jobbar på Vattenfalls PR-byrå. 

Jag kontaktar dig för att jag vill tipsa om tävlingen Cykelsommar2014 som vi har dragit igång just nu på Facebook och Instagram. De fem vinnarna får en startplats i CykelVasan + ha den alpina landslagsstjärnan Maria Pietilä Holmner som lagledare. 

Du deltar i tävlingen genom att fotografera din bästa ”cykelsommar-bild” och lägga upp den på Facebook eller på Instagram under hashtaggen #Cykelsommar2014. Om du tycker det låter som en kul grej vore det kul om du la upp den på din hemsida! Du kan du läsa mer om tävlingen här: https://www.facebook.com/vattenfallsskidsport/app_326105760872651 

Ha en fin sommar! 

Vänligen,

Hugo”

Nedan är mitt svar som jag skickade tidigare idag;

Hej Hugo

Tack för ditt mail. Cykelsommar 2014 låter fantastiskt. Sommar och cykling i ett vackert Sverige. Det bästa av två världar. Dessutom möjligheten att vinna en startplats i Cykelvasan med en alpin stjärna som coach. Finns bara ett problem; att det är Vattenfall som står bakom tävlingen.

Jag förstår behovet från Vattenfalls sida att bättra på sitt rykte. Den sedan länge inrotade sinnebilden av ren och förnybar energi från våra svenska älvar har kraftigt kommit på skam i och med debatten om Vattenfalls intressen i tysk brunkolsindustri.

Så för mig är det naturligt att jag inte kan stödja ett försök att tvätta Vattenfalls brunkolssmutsiga byk. Men jag önskar dig Hugo, lycka till och jag hoppas att du får tillfälle att cykla mycket i sommar-Sverige.

Mvh

Magnus

Så tycker du som Velonavia, strunta i Vattenfalls tävling och gå i stället in och skriv på Sveriges Sämsta Idé

En reaktion på ”Vattenfall försöker bättre på sin image med cykling

Kommentera

