Hastigt, men inte fullt så lustigt

Ser mig själv som en motvillig och sporadisk bilist. Hellre motvilligt bilburen än frivilligt bilbunden brukar jag säga. Har den senaste tiden dock kört lite bil.

Som vanligt häpnar jag över den närmast totala avsaknad av respekt för hastighetsgränserna som råder. På den bitvis smala och krokiga rv209 ut mot Arkösund var väl jag den enda som höll hastighetsbegränsningen? Den enda som inte ansåg sig ha rätt att bryta det förtroende samhället givit bilister?

Biltillverkare håller ju på att utveckla olika system för att automatisera bilkörande, att införa olika auto-pilotssystem. Inte en minut för sent för tydligen är bilkörning något som överstiger de flesta bilisters kompetens?

2 reaktioner på ”Hastigt, men inte fullt så lustigt

  1. Jag upplever precis samma sak, dessutom försöker ofta de bakomvarande bilisterna ”skjuta på” genom att ligga en billängd bakom.

    Gilla

Kommentera

