Ett lätt val…

Borde skriva något. Borde skriva något om valet. Om cykelvalet. Om resultatet av riksdags-, landsting- och kommunvalet. Men jag orkar inte. Jag är trött och kraftlös. Illamående. Den smutsbruna och illaluktande näven slog luften ur mig. Alltför mycket intolerans. Inskränkthet. Jag trodde vi visste bättre…

Så jag väljer något som ger mig kraft. Som ger mig frisk luft. Jag väljer att cykla en tur i septembersolen. Låter mina hjul köra över de bruna löven som samlats och längtar till en grönare vår. Ett lätt val…

Kommentera

