Cykelstaden Norrköping – En granskning del 9. Tillbaka på Malmgatan.

Det har snart gått två år sedan jag första gången uppmärksammade kommunen på gång- och cykelbanan längs Malmgatan. Nära två år och inget har skett för att det ska bli bättre. Tvärtom.

Nu har jag vi två tillfällen sett hur cyklister fått genomslagspunktering när de passerar det gamla industrijärnvägsspåret som korsar Malmgatan. Dunk och det omisskänneliga ljudet av luft som försvinner.

Det är två uppsättningar spår hen har att passera. Spår som jag inte misstänker används speciellt flitigt. Det i bilden bortesta spåret används faktiskt inte alls. Det är av några meter in på banvallen åt höger.. Men brydde hen sig om att åtgärda spårpassagen då spåret lades åt sidan? Nej då!

Det är fem – sex centimeter höga spår som sticker upp ur marken i takt med att densamma sjunker undan. Som gjort för att ge förbipasserande genomslagspunktering.

Titta lite närmare! Det är till och med så att en spårstump har asfalterats in i gång- och cykelvägen, pekande i riktning mot centrum. Skäms Norrköpings kommun. Hur farligt som helst faktiskt. Gör något åt saken omgående och passa även då på att reda ut skyltningen längs Malmgatan…

Gå in på Cykelrapporten och rösta på problemet och gör Norrköpings kommun uppmärksammad på det!

Tack!

Annonser

2 reaktioner på ”Cykelstaden Norrköping – En granskning del 9. Tillbaka på Malmgatan.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s