En framtid i Cykelfrämjandet?

När Cykelfrämjandets tidning Cykling bytte skepnad för något år sedan blev jag medlem i CF. Tyckte verkligen om tidningen, som för mig, fyller ett behov som de andra svenska cykeltidningarna inte gör. En svensk Momentum Magazine eller Bicylce Times kanske?

I går så träffade jag Hanna, den nya chefredaktören för tidningen, samt Björn och Kajsa som jobbat med CF lokalt i nära 40 år! Vi pratade svunna tider, Norrköping, föreningsliv och cykling givetvis. Jag berättade om planerna för en cykeldag senare i mars månad. Jag fick dessutom frågan om jag kan tänka mig att ta över ordförandeskapet för lokalavdelningen. En lokalavdelning som de senaste åren legat lite malpåse.

Det är en väldigt hedrande fråga att få, ett ordförandeskap, en fråga som kräver lite eftertanke. Men samtidigt känns det kanske som en naturlig väg att gå? Jag vill ju fortsätta att verka för en ökad cykling, ökad medvetenhet kring cykling, både lokalt som i ett större sammanhang.

2 reaktioner på ”En framtid i Cykelfrämjandet?

  1. Hej Magnus, vore väldigt kul om du vill bli aktivt i föreningen! Jag stod inför ett likadant val när jag funderade på att ställa upp i riksstyrelsen för lite mindre än 1 år sedan, och ångrar inte mitt beslut 🙂 Det är många bra saker på gång men det krävs fler som engagerar sig med ny energi för att göra Sverige till ett bättre cykelland. Hoppas vi träffas i framtiden, hör av dig om du vill bolla tankar eller funderingar!

    Gilla

Kommentera

