Nu slår vi upp dörrarna för Cykeldagen

De sista förberedelserna är gjorda. Borden är på plats, tältet likaså. Nu står Industrilandskapet med Arbetets museum rustat för Cykeldagen och om några timmar, kl 11, slår vi upp dörrarna.

I fredags publicerade Extra Östergötland en intervju med mig om mitt arbete för cykling i allmänhet och cykeldagen i synnerhet. Intervjun går att läsa på nätet här. Jag hade dessutom ett längre telefonsamtal med Folkbladet, ortens andra tidning efter NT, och talade med en engagerad reporter som själv cyklade mycket. Som inte det var nog hann jag med att träffa Jessica Gredin på Radio Östergötland (kort klipp) hela programmet hittar du här (från 2:08:45 och framåt).

Så nu är hjulen satta i rörelse. Jag hoppas bara att jag gjort nog, att arrangemanget får ett bra mottagande, kanske till och med blir återkommande.

Kommentera

