För mycket av det goda

Känner mig inte tjock som en padda, men det blir lätt för mycket av det goda vid påsk. För mycket av godis i mitt fall.

Så idag blev det en tur på mtb:n. Även om det kanske var att bita av en lite för stor tugga* så var tanken att jag skulle cykla mtb-delen av Ultimata Kolmården. Det är ju en hygglig tur på 3.5 timme av vad som nog kan kallas”ovanlig” multisportcykling då huvudsaken är knölig brötig kolmårdsterräng. Nu tackade jag för mig efter dryga 30 km då kroppen och knoppen var mer än lovligt trötta.

På tal om trött kropp ska jag i april lite mer konsekvent testa att äta mer protein, då i formen av Core vassleprotein från Svensk Kosttillskott. Väl medveten om att det inte är en ersättning för bra kost, vill jag se om ett dagligt tillskott ger någon positiv effekt på resultaten. Återkommer i frågan.

*Det där med för mycket av det goda?

Kommentera

