Att planera är halva nöjet?

Har känt en tid hur litet cykellopp och liknande arrangemang lockar mig och samtidigt hur mycket cykling ändå ger mig i form av frihet och upplevelser. Kanske är det därför en galen(?) ide har fått rot i mig?

Jag har som mest cyklat 500 km på en dag. 1300 km på en dryg vecka. 6000 km på ett år, ungefär. Så steget att cykla dryga 300 mil på ett par veckor är lite mer än så. Hur som helst så funderar jag på att ta cykelvägen, bokstavligen till Spanien. I dagsläget är det rosaskimrande, positiva, på gränsen till naiva, planer jag smider. Tanken är att i början av sommaren ge mig av söderut med ganska lätt packning för ett par tre veckors cykelluffande genom kontinenten med Costa Blanca som mål. Cykel, enmanstält för camping och det allra nödvändigaste. Med jämna mellanrum ta in på B’n’B´s och vandrarhem för lite komfort. Inte ha för bråttom utan ha tid för att se och uppleva och samtidigt ge mig tid till återhämtning såväl fysiskt som psykist.

Just nu sitter jag och prickar in platser längs en tänkt rutt. Platser jag vill besöka; Arenbergskogens pavéavsnitt, Mur de Huy och annat. Måste kolla in tourens dragning, kanske passerar man den?

Nu vänder jag mig till Er. Vad ska jag tänka på? Vad får jag inte missa? Vilka hemsidor, böcker, guider ska jag läsa? Tipsa mig!

En reaktion på ”Att planera är halva nöjet?

Kommentera

