Vad är det för fel med den här bilden Axfast?

Hittar du cykelstället?

Vid Norrköpings norra utfart ligger det ”prisbelönta” handelsområdet Ingelsta med butiker som Jula, Rusta, Dormy, Stadium Outlet och Bauhaus. Fastighetsägaren bakom området är Axfast – Axelsson Johnsson gruppens fastighetsbolag. Ett handelsområde med ca 25000 kvm butiksyta, varav mycket står tomt, och lika mycket, drygt, parkeringsyta. Bilparkeringsyta det vill säga. Kommer du till området med cykel är det en annan femma. (vi ska inte tala om omvägarna man dessutom tvingas ta som cyklist i området)

Jag besökte en av butikerna idag. En butik som till och med säljer cyklar. Jag frågade i informationen varför de inte hade några cykelställ och fick till svar att de visst hade de varefter personalen skulle visa mig till rätt hylla. Min efterföljande fråga om jag var tvungen att först köpa ett cykelställ för att kunna ställa cykeln i utanför butiken fick jag inget svar på…

Gå vi  går in på Axfastshemsida är det annorlunda, där ser vi dessa två bilder.

Hållbart företagande och cyklist samt en cyklande koncernchef! Ja han cyklar ju inte till butikerna i Ingelsta tänker jag. Jag har kontaktat fastighetsansvarige på Axfast och undrat hur de ser på det här med cykelställ men inte fått något svar.

Svar: under den svarta logotypen på gaveln till höger i bilden finns ca 10 st cykelplatser
2 reaktioner på ”Vad är det för fel med den här bilden Axfast?

  1. Lika illa i Nyköping på Pålljungshage extern handel. 1000 parkeringar, inte ett enda cykelställ. Trots att det är cykelavstånd dit.

    Gilla

Kommentera

