Så, nu är Cykelfrämjandet Norrköping i gång

I måndags kväll samlades vi till årsmöte för Norrköping/Östergötlands lokalkrets av Cykelfrämjandet. Från i våras och det hastigt sammankallade mötet hade deltagarantalet fördubblats. Både helt nya cykelfrämjare och medlemmar sedan kretsen bildades var på plats. Vi kunde välja en styrelse på fem personer och pratade verksamhet för kretsen. Att fortsätta arbetet med cykelkurser för vuxna, kontakta kommunen och media samt cykelundervisning i skolor var något som alla tyckte var viktiga områden för kretsen.

Själv fick jag fortsatt förtroende i styrelsen vilket känns både hedrande och stimulerande. Vill fortsätta att inspirera och dela med mig av det som jag fått av cyklingen. Känner allt mer att det är viktigt för mig att stå upp för och arbeta för de frågor som tycker är viktiga. Cykling är en av dem. Någon klok sade att cyklingen är ett enkelt svar på många av livets svåra frågor. Jag har snuddat vid tanken tidigare och gör det igen, kanske ska jag engagera mig politiskt? Frågan är bara vilket parti som vill ha en som andra kallar miljömupp med stort cykelintresse, humanistisk liberal med dragning åt vänster?

3 reaktioner på ”Så, nu är Cykelfrämjandet Norrköping i gång

Kommentera

