Cykelcamping på årets sluttamp. S24O i snö. Och ett nyårsöfte!

Jag avslutar år 2015 på det sätt som jag vill fylla 2016; med en övernattning med hjälp av cykeln!

Inspirerad av den gode L, så ger jag mig själv denna (h)julklapp och nyårslöfte inför nästa år;

Jag ska besöka de 60 naturpärlor som boken Vägvisare till naturen i Norrköping av Jan Måreby tar upp.

1) I möjligaste mån ska jag använda kollektivtrafik, cykel och ben för att nå platserna.
2) Varje plats ska besökas så länge att dess särart upplevs. Jag ska äta och dricka något på varje  plats. Övernattning är inte nödvändig men är en bonus.
3) När jag varit på en plats så ska jag lägga upp en post med en kort beskrivning av mina upplevelser från platsen samt minst 3 bilder: en bild på platsens informations/välkomstskylt(om sådan finns), en bild på något som är specifikt för platsen,
samt en bild från matstoppet.
Vad som är specifikt för en plats kan i vissa fall vara svårdefinierat men jag får helt enkelt improvisera och det är mina regler så jag bestämmer! (*)

Gott nytt Cykel-År!

*reglerna är skamlöst kopierade/härmade av den gode L
Kommentera

